7 juni van Fromista naar Carrion de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu 7 juni van Fromista naar Carrion de los Condes - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu

7 juni van Fromista naar Carrion de los Condes

Door: Gerard Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Marietje en Gerard

07 Juni 2013 | Spanje, Carrión de los Condes

7 juni de weg van Fromista naar Carrion de los Condes.
We zijn gisterenavond vroeg naar bed gegaan. (21.00 uur) Midden in de nacht werden wij wakker van het onweer en de slagregen. Wat kan het dan tekeer gaan. Toch maar door slapen. Om 6 uur weer het bed uit, wassen en de rugzak weer inpakken. Daarna konden we beneden ontbijten. Om 7. 10 uur zijn we opstap gegaan richting Carrion de los Condes. Het is prachtig wandelweer. Een beetje bewolkt maar een lekkere temperatuur. We wandelen vandaag door de korenvelden en langs de weg met een breed grintpad. Op dit pad staan om de paar honderd meter een paaltje met de Jakobsschelp er op. We hebben nu al die akkers nu eigenlijk wel gezien, ze zijn eindeloos groot en lang. Wel zijn de bloemen langs de velden mooi. We komen na twee uur lopen in een plaatsje Villamentero de Campos. Het is ook een echte campos. In een onderkomen langs de weg staat een houten schuurtje waar je koffie en een broodje kunt kopen. De man geeft een eigenaardige indruk maar de koffie en het broodje zijn lekker. Van zijn muziek die hij draait moet je wel houden. Ok, we gaan weer. We lopen nu al richting Carrion de los Condes en dat is heel snel. Als we zo doorlopen zijn wij er voor 12.00 uur . Marietje komt op het idee om door te lopen naar Calzadilla de la Cueza. Dit is een stuk van 17 km maar daar heb je onderweg geen mogelijk om een restaurantje te bezoeken want er is niets. Het weer is er wel naar om door te lopen en we voelen ons alle bij goed. Als we in Carrion de los Condes aankomen heeft het plaatse toch ook wel wat en we besluiten om te blijven. We hebben immers alle tijd toch? We kloppen aan bij een klooster om 11.45 uur. Niemand doet open want ze openen pas om 12.00 uur. Wachten dus. We trekken onze wandelschoenen uit en trekken onze slippers aan, een heerlijk gevoel na 20 km. Even later doet een non open, we zijn de eerste. Al gauw komen er meer. We krijgen een slaapzaal voorgetoverd met eens geen stapelbedden maar gewoon 12 bedden op een zaal. En ze liggen ook nog lekker en voorzien van een overtrek en een sprei. Als Marietje uit het raam kijkt ziet ze een ooievaarsnest met 2 ooievaars en die maken best veel herrie met al dat geklepper. Toch een mooi gezicht. Het is een echt mooi klooster waar selfs ook een patertje rond huppelt. We gaan het plaatse nog even in en nemen iets te eten en te drinken. Daarna gaan we weer terug om uit te rusten. Vandaag dus niet zo veel beleeft maar het wandelen gaat ons goed af.
Tot morgen dan maar.
Groetjes , Marietje en Gerard.

• 07 Juni 2013 - 17:27

Marjo:

Het is net een soap. Na een paar dagen wil je er niet een aflevering meer van missen.
    Groetjes en we hopen dat het voorspoedig blijft verlopen.

• 07 Juni 2013 - 20:44

Jan En Karlien:

Hola peregrinos, een goed idee om in Carrion de los Condes te blijven. Het is een aardig stadje en er is nog wat te zien ook. Hedy en ik hebben in Villamentero de Campos geslapen in een albergue met ook tipis in de wei. Verder vond ik het een vervallen boel. Zo te zien zijn jullie bij de nonnen beland met die Maria grot. Ik denk dat het een goed idee is om morgen naar Calzadilla de la Cueza door te lopen. Na Sta. Maria de Benevivere is werkelijk niets te beleven en het is een lange rechte weg. Met een beetje geluk is er nog zo'n stalletje met drankjes. Neem maar genoeg drinken mee. In Calzadilla is een bar en ik denk dat jullie er vroeg genoeg zijn om nog een stuk door te lopen want de volgende dorpen hebben allemaal een albergue.
    Ik vind het bijzonder leuk om jullie op de voet te volgen. Wel ziet het landschap er veel en veel groener uit en zijn er volop broedende ooievaars. Ik heb er geen enkele gezien.
    Jullie zijn wel voorbeeldige pelgrims zo vroeg in bed! 't Is ook wel lekker om vroeg op pad te gaan en een siësta te kunnen houden.
    Good luck morgen, volg het rechte pad en geniet ze.
    Jan en Karlien

• 07 Juni 2013 - 20:54

Frans:

Hoi Gerard & Mariet.
    Ik volg jullie tocht nog steeds dagelijks met veel plezier.
    Zelfs de saaie dagen zijn nog leuk om na te lezen.
    Ik zou zeggen vooral volhouden.
    Groeten uut Hoarle.

• 07 Juni 2013 - 21:59

Jan En Cisca:

Hallo Gerard en Marietje,

Wij lezen elke dag jullie verslag en vinden het geweldig goed wat jullie doen, fijn dat het weer wat beter is en probeer positief te blijven maar volgens ons lukt dat wel aardig.

Groeten Jan en Cisca

• 08 Juni 2013 - 15:41

Tonnie En Henk:

Hoi Gerard en Marietje
    Wat goed dat jullie al zo ver zijn en het het weer beter is.
    Hier is het weer heel mooi, de juiste temperatuur niet te warm niet te koud.
    Voor ons feest morgen ideaal, jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn.
    Iedereen heeft er zin in en ze weten nog steeds niet waar het is.
    Een feest vol verrassingen, we hebben er zin in. drink daar maar een borrel van ons.

Groeten uit Luttenberg.

Marietje en Gerard

Wij zijn Marietje en Gerard Veldhuis Wij starten in St' Jean Pied de Port (Fr)en gaan naar Santiago de Compostella in Spanje. De afstand is ongeveer 850 km. Dit zal gaan gebeuren omstreeks 23 mei 2013. Er is getraind met een rugzak met ongeveer 10 kg bepakking. Als wij in Santiago de Compostella zijn, is het nog de bedoeling om ook Finisterre te bezoeken. Dit is een plaats aan de Atlantische Ociaanen en wordt ook wel "het einde van de wereld" genoemd door de mensen uit de oudheid. De kust steekt hier als een tong in de zee. Het is ongeveer 3 dagen lopen van Compostella. Verdere verhalen volgen nog in de diverse verslagen.

Actief sinds 25 Maart 2013