8 juni de weg naar Terradillos de los Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu 8 juni de weg naar Terradillos de los Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu

8 juni de weg naar Terradillos de los Templarios

Door: Gerard Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Marietje en Gerard

08 Juni 2013 | Spanje, Terradillos de Templarios

8 juni op weg van Carrion de los Condes naar Terradillos de los Templarios 26,6 km
Gisteren hebben we bij de nonnen geslapen ( Gerard ook al eens bij de paters). Een prachtig klooster en zeer vriendelijk en netjes. Internet, wasmachine, droger en een goed sanitair. Het klooster heet Colegio del Espiritu Santo aan de Calle San Juan. Echt aan te bevelen voor hen die nog eens de tocht willen lopen. We hebben het stadje bekeken en weer verwonderd hoe alles schoon is en de pleintjes zeer vriendelijk om even te zitten. Bij een supermarkt kopen we enkele broodjes en eten voor de avond, we eten van avond thuis en morgen vroeg nemen we broodjes mee. Tegen 21.00 uur gaan we slapen. We liggen met allemaal oudere personen,Italianen. Na een heerlijke nachtrust worden we wakker, wij niet alleen, om 5.00 uur. Ja wat doe je dan? Uit bed, wassen, dan even eten en op pad om 6.30. Het is vandaag een pittige tocht van 26,6 km en het eerste stuk is 17,5 km lang zonder maar één rustplaats. Als het warm is, is het een hel en moet je veel drinken mee nemen. Vandaag is het heerlijk wandelweer, z’n 15 á 17 graden en bewolkt. Als je over deze vlakte loopt is het zo te zien saai, alles is het zelfde maar probeer eens naar details te kijken en de dingen positief te zien. Dit leerden we gisteren toen we ook een saai gedeelte hadden. De verscheidenheid aan bloemen en de vogels die fluiten in de ochtend. Prachtig in een woord. De weg is één recht stuk en het einde is niet te zien . Het valt ons op dat we een hele tijd niets tegen elkaar zeggen maar ingedachte elders zijn. Als we dit bemerken zeggen we dit tegen elkaar en het gesprek van alle dag komt weer opgang. Het is druk op de camino, dit komt omdat het weekend is en veel dagjesmensen een gedeelte van de camino wandelen. Na ongeveer 3.5 uur wandelen komen we in het plaatsje Calzadilla de la Cueza, hier hadden we gisteren middag nog naar toe gewild. We zijn blij dat we het niet gedaan hebben. In de plaatselijke kroeg nemen we een soort gepofte gebakken ei met een stokbrood en koffie. Dat gaat er in na zo’n wandeling. Het is nog 9,5 km naar ons eind punt voor van daag. We passeren nog een dorpje Ledigos en nemen daar een glas zumo de na ranja ( jus de orange) Ik kijk naar buiten en zie dat hier de muren van de huizen voor soms een deel uit leem vermengt met stro bestaan. Naslag laat weten dat dit hier veel gebruikt wordt om dat er niets anders is. Zeer merkwaardig. Het is nog 2,5 (Spaanse) km die wel erg lang duren voor dat we in Calzadilla de la Cueza zijn. Maar, in eens over de heuvel, recht af is hij daar. Onze Alberue is gelijk aan het begin van het dorp. Het is een knus se Albergue en we slapen in een kamer met 8 Stapelbedden. Verder is de dag dus goed verlopen en onze conditie is op en top. De afstand die we nu gelopen hebben bedraagd 403 km. Morgen meer nieuws.
Groet van af de camino.
Buenes dias
Marietje en Gerard

• 08 Juni 2013 - 22:14

Marissa Rensen:

Al meer dan 400 km, knap hoor! Leuk al die omschrijvingen van de plaatsjes waar jullie komen, en ook over hoe jullie onderweg de tocht beleven en doorkomen. Ga zo door!

• 08 Juni 2013 - 22:38

Harry En Gerda Van Der Sligte:

Veel bewondering heb ik voor jullie, dik 400 km. En nog altijd in topvorm.
    Wat een prestatie.
    Groeten Harrie en Gerda

• 10 Juni 2013 - 00:07

Ursula:

Heel veel liefs dappere wandelaars mijn bewondering hebben jullie verdiend.
    Morgen ga ik bij Malle jella over jullie op scheppen.
    Groetjes Ursula en Gijsbert.

Marietje en Gerard

Wij zijn Marietje en Gerard Veldhuis Wij starten in St' Jean Pied de Port (Fr)en gaan naar Santiago de Compostella in Spanje. De afstand is ongeveer 850 km. Dit zal gaan gebeuren omstreeks 23 mei 2013. Er is getraind met een rugzak met ongeveer 10 kg bepakking. Als wij in Santiago de Compostella zijn, is het nog de bedoeling om ook Finisterre te bezoeken. Dit is een plaats aan de Atlantische Ociaanen en wordt ook wel "het einde van de wereld" genoemd door de mensen uit de oudheid. De kust steekt hier als een tong in de zee. Het is ongeveer 3 dagen lopen van Compostella. Verdere verhalen volgen nog in de diverse verslagen.

Actief sinds 25 Maart 2013