De weg naar Mansella de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu De weg naar Mansella de las Mulas - Reisverslag uit Mansilla de las Mulas, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu

De weg naar Mansella de las Mulas

Door: Gerard Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Marietje en Gerard

10 Juni 2013 | Spanje, Mansilla de las Mulas

We staan weer op tijd op want om 6.30 uur is het ontbijten in de kloosterkamer. Koffie of thee met stokbrood. Het beleg bestaat uit jam en chocoladepasta. Om 7.15 vertrekken we uit deze albergue richting Mansilla de las Mulas, een tocht van 26,3 km. We gaan weer over de Koningsweg door de messeta. Het lijkt een zonnige dag te worden maar als we enkele km weg zijn wordt het plotseling mistig en de zon is er niet meer. De weersvoorspelling zien er wel goed uit met zon en een temperatuur van 21 graden in de middag. We zitten nu in een kleine wereld en praten over wat we gisterenavond hebben mee gemaakt. Die saamhorigheid en het gezamenlijke. Je beseft nu weer dat iedereen gelijk is. Leuk onderwerp als je toch niets ziet door de mist. Het zijn weer lange wegen en we komen aan in een dorpje El Burgo Ranero. Hier nemen we een kop koffie en een hartige taart. Even internetten, want dat kon niet in het klooster. Iedereen weer op de hoogte. We vervolgen onze weg weer. Hij is lang, erg lang z’n 14 km zonder een dorpje tegen te komen. Wel komt de zon door maar dan wordt het ook weer een stuk warmer. Dus onze windjacks uit en insmeren maar. Het doet weer een stuk vriendelijker aan als het zonnetje schijnt. Onderweg treffen we weer de mensen die gisteren ook in de alberge waren en ze hebben het er nog over hoe mooi ze het gevonden hebben. Ik pluk 3 klaprozen en maar deze vast op de achterkant van Marietje haar rugzak en vertel haar dat deze klaprozen staan voor onze 3 kleinkinderen. Ze reizen in gedachten met ons mee. Via Releigos komen we om ongeveer 13.30 aan in Mansilla de las Mulas. Op het plein bij de ingang van het dorp staat een standbeeld van vermoeide pelgrim gangers. Marietje gaat er maar even bij zitten. Niet omdat ze vermoeid is hoor! We zoeken onze Alberue op en het is midden in de stad. We gaan ons maar eens douchen en de was doen want er is weer flink gezweet en de broeken worden al wat ruimer. (die van Marietje ook). We gaan morgen naar León, een afstand van 21 km. Daar ga ik een paar onderbroeken kopen want ik heb er 2 stukgelopen. Er word gevraagd hoeveel km we nog moeten voor we in Santiago de Compostella zijn. Nog ongeveer 330 km, dat is van af vandaag nog 14 dagen. Het schiet dus op. Maar dan gaan we door naar Filesterra aan de kust.
Dit is het voor vandaag . We hopen dat het bij jullie net zo goed gaat als met ons. Dus maak je geen zorgen.
Groetjes uit een, nu, lekker aangenaam warm Spanje.
Marietje en Gerard.

• 10 Juni 2013 - 19:07

Ann Van Dam:

Hallo Marietje en Gerard,
    even een hartelijk groet uit Voorthuizen, ja wij hebben hier een kleine Sun House gekocht morgen komt de fam. Jansen op bezoek. Dus even heel weinig tijd om jullie te ondersteunen. Neemt niet weg het loop plezier van jullie spat er gewoon af. Nog heel veel wandel plezier en houd de moed erin,
    lieve groet uit een zonnig Voorthuizen,
    Ton en Ann

www.deijsvogel.eu

• 10 Juni 2013 - 19:32

Jan En Karlien:

Hallo Pelgrims,
    Het gaat jullie goed zo te horen. Ik probeer een beetje in te schatten waar jullie heen lopen.
    Nog een dagje lopen en de Meseta zit erop. In jullie tempo ben je morgen middag in León. Fijn dat alles zo goed loopt, letterlijk en figuurlijk. Wat een mooie avond daar in Bercianos. Van caminogangers had ik reeds gehoord dat Bercianos zo een bijzondere albergue is wat ontmoetingen aangaat. Toen wij er langs liepen had daar de bedwants toegeslagen zodat de albergue gesloten was. In El Burgo Ranero was het ook prima toeven maar geen bijzondere viering. Geniet van León; er is veel moois te zien.
    Hartelijke groeten, Jan en Karlien

Marietje en Gerard

Wij zijn Marietje en Gerard Veldhuis Wij starten in St' Jean Pied de Port (Fr)en gaan naar Santiago de Compostella in Spanje. De afstand is ongeveer 850 km. Dit zal gaan gebeuren omstreeks 23 mei 2013. Er is getraind met een rugzak met ongeveer 10 kg bepakking. Als wij in Santiago de Compostella zijn, is het nog de bedoeling om ook Finisterre te bezoeken. Dit is een plaats aan de Atlantische Ociaanen en wordt ook wel "het einde van de wereld" genoemd door de mensen uit de oudheid. De kust steekt hier als een tong in de zee. Het is ongeveer 3 dagen lopen van Compostella. Verdere verhalen volgen nog in de diverse verslagen.

Actief sinds 25 Maart 2013