22 juli de weg naar Santa Irene - Reisverslag uit Leboreiro, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu 22 juli de weg naar Santa Irene - Reisverslag uit Leboreiro, Spanje van Marietje en Gerard Veldhuis - WaarBenJij.nu

22 juli de weg naar Santa Irene

Door: Gerard Veldhuis

Blijf op de hoogte en volg Marietje en Gerard

22 Juni 2013 | Spanje, Leboreiro

22 juni de weg van Leboreiro naar Santa Irene
We zijn vroeg opgestaan, om 5.30 uur. De vrouw des huizes had geroosterd brood voor ons klaargemaakt met jam en honing ( wel goed voor de keel van Gerard ). Ze zette er nog koffie en jus de orange bij. Helemaal kompleet. Ze deed dit normaal niet, dan was het ontbijt om 7.30 maar dat is voor ons te laat want we moeten vanavond voor 17.00 uur in Santa Irene zijn en dat is z’n 34 á 37 km verder. Marietje heeft last van haar kleine teen. Deze zit een beetje bedrukt en er zit al een gel hoesje om. Toch maar een pleister en bij om voor de zekerheid. We gaan om 6.30 uur opstap. Prachtig weer en het kan wel eens weer warm worden vandaag. We lopen weer langs diverse dorpjes die nu wel uitgestorven lijken, hier en daar blaft een hond of kraait een haan. Echte rust.
We beseffen ons nu dat het einde nader. Santiago de Compostella komt in zicht. We starten vandaag bij km paal 57 en tellen nu af. Bij elke 10 km paal wordt er een foto gemaakt. Weer 10 km dichter bij zeggen we dan. Marietje neemt toch maar een paracetamol want de teen begint wel op te spelen. Ze denkt dat ze het heeft gekregen tijdens de hevige regenbijen in het begin van de tocht. Marietje ze zet door hoor die kanjer. We rusten na ongeveer 10 km bij een Duits restaurant. Volgens ons boekje moeten we nog 24 km naar Santa Irene maar of dat wel zo is zullen we wel zien want de boekjes en de km paaltjes verschillen nog wel eens. Het weer wordt heerlijk, niet te warm maar echt lekker wandel weer. Ook de omgeving is weer prachtig en de diverse beekjes duiken weer op. In Arzúra is er markt maar daar hebben we nu even geen tijd voor, wel zien we onze oude Italiaanse makkers weer. Even gedag zeggen en dan weer door. Marietje haat teen begint wel meer op te spelen en ze neemt nog maar weer een paracetamolletje. Volgens de beschrijving moeten we nog 15,8 km afleggen. Maar het lijkt op een gegeven moment op de km paaltjes steeds verder uit el kaar staan. Niets aan te doen, gewoon door lopen. We stoppen nog een keer om iets te drinken en te eten . Ja, het is vandaag km maken. We vragen in Brea aan een man langs de weg hoe ver het nog is naar Santa Irene, hij zegt nog 2 km. Dat geeft de burger moet maar volgens de km paal zouden we er al moeten bijna moeten zijn. We zouden op 24 km van Santiago al op onze bestemming moeten zijn maar nee. We lopen maar door en vragen na en uur nog eens aan een paar mensen op het land hoe ver het nog is. Twee km wordt ons nog eens verteld. Oeps, dat is nog eens wat. Voordeel is dat we morgen niet meer zover hoeven te lopen. Positief denken is dat. Eindelijk zijn we bij onze Albergue Santa Irene. Het is een particuliere Albergue en ziet er prachtig uit. Geen stapel bedden en een handdoek voor het douchen. De was die wordt voor je gaan. Wel hebben we 36 km gelopen vandaag en Marietje heeft het nu wel even gehad en legt zich even te rusten. Slaap lekker. Ik maak even mijn verslag en neem een pilsje, heerlijk z´n koude rakker. Nou, zoals gezegd gaan we morgen naar ons einddoel Santiago de Compostella. Wat ons betreft een vervulleng van onze ultieme droom.
Morgen meer over deze tocht van 21 km.
Groet uit Santa Irene,
Marietje en Gerard.

• 22 Juni 2013 - 21:11

Corrie:

Heel veel sterkte voor Marietje met haar teen.
    Jammer dat ze daar nu last van krijgt maar ik ken haar, ook al valt de teen er af, ze loopt door.
    Kanjer!!!!
    Maar let wel een beetje op jezelf en elkaar en geniet van de tocht morgen.
    Liefs Corrie

• 22 Juni 2013 - 21:39

Corrie Pronk:

Wat een bikkels zijn jullie
    Geweldig wat jullie gepresteerd hebben
    De laatste km zullen zeker lukken
    Marietje pak je teen maar lekker in
    Jammer hoor net op het laatst
    Morgen een fijne en goede tocht

Groetjes Corrie

• 22 Juni 2013 - 21:52

Marissa Rensen :

Jeetje wat gaan jullie snel zeg :-) Veel succes morgen!!

• 22 Juni 2013 - 23:08

Mieke:

Ik wens jullie voor morgen alle succes toe, hoop dat Marietje geen last meer van haar teen heeft.
    Een behouden aankomst in Santiago de Compostella!! Een geweldige prestatie: HULDE!!
    Groet, Mieke

• 22 Juni 2013 - 23:37

Frans:

Hallo Gerard &Mariet.
    Geen twijfel mogelijk jullie gaan het halen.
    Bedankt voor de mooie verhalen
    Pijn is tijdelijk roem voor eeuwig.
    Petje af .Diep respect.
    Marja & Frans.

• 23 Juni 2013 - 00:09

Harry En Gerda Van Der Sligte:

Marietje rust nu even goed uit, dan kan je morgen weer lopen. Wij hebben erg veel bewondering voor jullie.
    Geniet van jullie laatste stukje. Je doet dat niet zomaar weer.
    Wat een prestatie, geweldig. Nog 1 dag het gaat goed komen.
    Heel veel groetjes van ons Harry en Gerda van der Sligte

• 23 Juni 2013 - 08:23

Ann Van Dam:

Hallo jullie 2, wat vervelend van die teen, een grote of een kleine met zulke wandelingen kun je helemaal niets aan je voeten hebben. Heel , heel veel sterkte met de laatste km. helemaal geweldig probeer ondanks je plaag Marietje toch te genieten, alhoewel dat zal niet mee vallen, heel veel sterkte en ook zo dubbel ook heel veel genieten van de laatste km. Groet uit een heel erg warm Karinthië,
    Ann van Dam

• 23 Juni 2013 - 22:19

Henk Holtmaat:

Beste Gerard en Marietje,

Op naar de finale........
    Wat een mooie prestatie en doorzettingsvermogen.
    Wij hebben genoten van jullie verslagen en elke avond
    even gelezen.
    Een heel hartelijk welkom in Santiago de Compestella.
    En vooral na morgen even heel goed uitrusten.
    De groeten vanuit Luttenberg.
    Henk en Tonnie Holtmaat

• 24 Juni 2013 - 14:37

Fred:

Proficiat: het doel behaald, ook al is het met een kromme teen!!
    Kanjers dat zijn jullie! Elke dag een flinke tippel, een boeiend reisverslag en sfeervolle foto's; super.
    En nu de after-party; fantastisch wat jullie gepresteerd hebben.. Fred en Gerda

• 24 Juni 2013 - 20:14

Marijke En Johan:

Ik heb het laatste verslag nog niet gezien, maar volgens moe hebben jullie het gehaald.
    Proficiat!!!! Wij zijn super trots op jullie.

Nu nog maar even rustig aan doen en vakantie vieren?? Jullie hoeven straks niet meer op huizenjacht, hebben wij al voor jullie gedaan, we hebben er 2 waar je zo in kunt ( over een jaar).
    Liefs, Johan en Marijke

Marietje en Gerard

Wij zijn Marietje en Gerard Veldhuis Wij starten in St' Jean Pied de Port (Fr)en gaan naar Santiago de Compostella in Spanje. De afstand is ongeveer 850 km. Dit zal gaan gebeuren omstreeks 23 mei 2013. Er is getraind met een rugzak met ongeveer 10 kg bepakking. Als wij in Santiago de Compostella zijn, is het nog de bedoeling om ook Finisterre te bezoeken. Dit is een plaats aan de Atlantische Ociaanen en wordt ook wel "het einde van de wereld" genoemd door de mensen uit de oudheid. De kust steekt hier als een tong in de zee. Het is ongeveer 3 dagen lopen van Compostella. Verdere verhalen volgen nog in de diverse verslagen.

Actief sinds 25 Maart 2013